Страници

April 10, 2014

100 day spending ban - it's officially over!

100 day spending ban


Wow I haven't bought any cosmetics for the last 100 days. I feel wonderful! More than wonderful!
Because:

* I realize that I wanted cosmetics, which other bloggers have, and actually I didn't need to have it. So I wanted to have all the things they have. I'm talking about Golden Rose mat lipstick, which probably wouldn't be  1/10 of what I expected. :D

* from all the cosmetics that I have at home, I haven't used pretty much anything. And I'd buy things which I'd use probably after 2-3 years. That was a joke, but I have used some skincare products and I didn't need to buy any makeup.

* I tear myself away from the consumer world we're living in. For the future I'll try to buy just what I need, instead of just throwing my money away. Last week when I was cleaning my room I realized how many cosmetics I have and I don't use 2/3 of it. I use mainly 10-15 things. It's the same thing with the clothes.

The balance:
It was a very cool experience! In the beginning it was a little bit hard for me to stay away from beauty shops and beauty stores, because I knew I'd buy something. But over the time I began to visit these stores and now I have my wishlist for the things I really need. For these 100 days I wanted these GR lipsticks and 2-3 nail polishes. Lol I obviously hit the period when nothing interesting came on the market. I'd spend another 100 days when I'd not buy any cosmetics. For these 100 days I saved money for something I really wanted for a long time.

Could you resist 100 days without buying any cosmetics?

And 100 days without chocolate? :D


Ихаа, 100 дена не съм си купувала козметика. Чувствам се прекрасно. Даже повече от прекрасно.

Защото:

* осъзнавам, че исках неща, които другите блогърки имаха, и от които реално нямам никаква нужда. Следователно и аз барабар Петко с мъжете (разбирай барабар Маги с блогърките) да не остана назад и аз исках да имам като тях. Главно визирам матовите чевила на GR, които сигурно няма да са и 1/10 от това, което си представях. :D

* от всичката козметика, която имам вкъщи, не съм изхабила почти нищо. Следователно бих си харчила парите за неща, които ще ми трябват след около 2-3 години. Това в кръга на шегата, но от декоративната козметика нищо не ми е трябвало, че да си купувам нови неща; от бялата изхабих доста маски, шампоани, душ-гелове, кремове и т.н., които така или иначе щях.

* се откъснах съвсем за малко от консуматорския свят, в който живеем. С един приятел наскоро си говорихме точно за това. Просто няма как да се откъснеш напълно от тоя свят. Колкото и да не искаш да си консуматор ти се налага. За в бъдеще ще се старая да си купувам само това, от което наистина имам нужда, защото иначе си хвърлям парите на вятъра. Миналата седмица докато си подреждах стаята осъзнах колко козметика (и не само) имам и сигурно 2/3 от нея не ми е необходима. Използвам главно 10-15 продукта. Същото е и с дрехите.

Равносметката:

беше много готино преживяване! Отначало ми беше много трудно да се въздържа от влизане в козметичните магазини, защото знаех, че ще изляза с нещо купено. Но с времето започнах да влизам често-често и сега си имам списък с набелязани неща, които наистина искам, а не защото еди коя си блогърка е писала за тях, че са хубави. За тези 100 дена главно исках въпросните червила на Golden Rose, 2-3 лака. Хаха явно съм уцелила период, в който не излиза нищо интересно на пазара. Признавам, не съм от най-купуващите момичета и на моменти се усещам, че не ми трябва дадено нещо, но има моменти, в които искам да изкупя целия магазин. Определено бих преминала през още един такъв бан след известно време. За тези 100 дена успях да си спестя пари, за нещо, от което наистина имах нужда.

Бихте изтърпяли 100 дена без да купувате никаква козметика?

А без шоколад? :D

25 comments:

  1. 100 без шоколад е никакъв проблем за мен. :D Ще го замествам с вино когато ми падне кръвното.
    Чудех се дали и на мен не ми трябвя един такъв бан, но май си се справям почти успешно и без него и си купувам козметика най-много веднъж в месеца, освен, ако не ми е свършило нещо (като дегримьор) и да ми трябва спешно.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Аз не мога да издържа и 5 без нещо сладко.. :D Супер, че си знаеш от какво имаш нужда и си купуваш само необходимото. :)) Пък ако зациклиш откъм идеи за публикации, винаги е вариант. :D

      Delete
  2. Браво на теб!
    Без проблем мога да изкарам 100 дни, даже и повече, без да купувам козметика. Странно за бюти блогър :))) Май и без шоколад ще се справя, само кафето не си давам, дори за ден :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хехе, аз съм обратното. И година без кафе бих изкарала. :)

      Delete
  3. :) И аз сигурно бих издържала :) Нещото, което се опитвам да правя и за сега успявам е следното: Не купувам нещо само, за да го имам. Наистина се изкушавам от някое хубаво ревю, но се старая да избягвам ненужната покупка на нещо. Използвам мненията за неща, които ми трябват. Примерно сега имам нужда от нов заздравител за нокти и чета всичко написано по блоговете. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. За по-скъпите покупки, или ако ще ги пазарувам от интернет и аз разучавам. Но понякога когато съм в магазина грабвам по 1-2 необмислени неща. Заздравител не мога да ти препоръчам, защото ефект не виждам от тях, но маслото на Икаров за кожички и търкането с лимон ми помагат за по-здрави нокти. :))

      Delete
  4. И аз известно време се усещам,че купувам неща,от които наистина имам нужда,а не просто са ми хванали окото.Дори по-рядко ми се влиза в козметични магазини,а като вляза много често излизам без нищо,което преди 5-6 месеца беше просто немислимо да се случи :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Супер, Руми! :) Ако кривна от правия път, ще те търся за помощ! :)

      Delete
  5. Ох, завидях ти! Опитвам се и аз, но все още не успявам. Слаба воля... :( Но пък пак ще пробвам. 100 дни не е ли много се питам? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. А и лошото е, че на мен не ми трябва да влизам в козметичен магазин. Нета е пълен със зарибявки!

      Delete
    2. Отначало и аз си мислех, че няма да мога, но пък учудващо и за мен успях. Ох за нета.. аз се старая да стоя настрана от дебитните карти, но си изкарах преди месец. Да видим в какво ще се превърна. :D Аз реших да се пробвам за 100 дена, пробвай за месец. Ще се учудиш как ти се променя мисленето, особено първите 2 седмици. :))

      Delete
  6. Ехаа,браво !! Много готино, не знам как си издържала толкова дни.. Аз най-вероятно няма да мога (а за без шоколад не искам да чувам) хаха . Доста вдъхновяващо ми дойде и мисля, че и аз трябва да си направя някаква такава забрана.. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Мерсии! :) Издържа се. Само първите 2-3 седмици е зорът. Тогава ти се променя и мисленето и започваш да се питаш "Наистина ли имам нужда от това?" Ако се решиш да се пробваш, винаги можеш да разчиташ на мен, че ще бъда съвестта ти. :) Засега успявам да удържам една приятелка от безцелното пазаруване на дрехи.

      Delete
    2. Благодаря ти много ! Аз последните няколко месеца се увлякох много в купуването на лакове и сега съм си сложила запор . Да видим до кога ще изтърпя :))

      Delete
    3. Стискам палци! :))

      Delete
  7. Аз не съм сигурна, че бих издържала. Така казано 100 дни не звучи много, но реално са 3 месеца и половина, което всъщност е доста. Бих се опитала да не харча, но след това най-вероятно ще си наваксам двойно. Може би трябва да си направя такъв тип интервенция. С подобно събитие се отказах от говоренето по телефон с часове и ми се отрази много добре. Ох.. вдъхнови ме !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хехе, радвам се! :) Как се отказа да говориш по телефона? Аз определено имам нужда от такова начинание. Ама като знам, че имам безплатни минути.. си говоря с часове. Май трябва да си сменя плана. :D

      Delete
  8. 100 дни без шоколад - само през трупа ми :D
    За 100 дни без излишна козметика не е проблем.Усещам, че напоследък рядко купувам продукти и влагам пари в далеч по-важни за мен неща.Въпреки това продължавам да съм консуматор спор няма :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хаха и аз така. Даже сега си похапвам шоколад.. :) И аз се старая да ги влагам в по-важни неща, но често се изкушавам да си купя нещо ненужно.

      Delete
  9. Аз бих изтърпяла със сигурност, стига някой от продуктите, които ползвам и от които наистина имам нужда, да не ми е свършил. Без шоколад също бих успяла да изкарам. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ох, блазе ти за шоколада! :) То и аз затова изтърпях. Поне сега си изхабих голяма част от козметиката. Нещо, което силно се съмнявам, че щеше да се случи иначе за същия период.. :D

      Delete
  10. Браво за постижението! И аз май имам нужда от този бан, за да си изхабя натрупаните в шкафа козметики. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Много помага! Поне ще си изхабиш всичко, преди да му е изтекло срока. :)

      Delete
  11. От начало ми беше странно как може 100 дни без купуване на козметика, но напълно ми обърна очакванията, браво за което! Напълно си права, аз блог нямам, но чета много от тях и естествено под тяхно влияние се напълних с какво ли не. По принцип не харча много, само за което ми е нужно, но се забелязвам че напоследък много широки са ми станали пръстите. А иначе не съм по сладкото и бих издържала без шоколад :D

    Поздрави, Зорница ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хехе, мерси! :) Ако имаш основните продукти за грижа за кожата, няма да ти е никакъв проблем да не си купуваш нищо. Друг е въпросът, че постоянно ще четеш мнения за някакви нови и готини неща и ще ги искаш. :D

      Delete