Jorge Bucay: why I like his books + Quotes

Здравейте! Ето че днес ще напиша и първото си ревю за книга. Не, няколко книги ще са, защото всяка една от тях ме е докоснала силно и вече всичките книги на Хорхе Букай, които имам, ги възприемам като едно цяло.

И той е зодия скорпион. Харесва ми още повече!



Хорхе Букай ми е един от любимите автори. Докоснах се до него благодарение на една много специална приятелка в далечната 2009-та г., когато тя ми подари "Нека ти разкажа" за завършването на гимназията със следното пожелание:


Мисля, че това пожелание е идеалното вдъхновение за започване на тази нова рубрика.

 Нека ти разкажа...

Историите, които ме научиха да живея


Както вече споменах това е първата книга на Букай, която прочетох и която породи любовта ми към аржентинеца. 

За да тръгнем по пътя на щастието, трябва да си отговорим на следните 3 въпроса: Кой съм? Къде отивам? С кого? Авторът ни помага да си отговорим сами за себе си посредством уроците (под формата на приказки / истории), които терапевтът - Дебелия се опитва да предаде студента Демиан. Ако и вие като мен обичате да четете приказки, няма как да не ви грабне вниманието тази книга. Всичките истории са с поучителен край, което подтиква читателя да размишлява върху прочетеното. Не е казано кое как се прави, а читателя сам трябва да си отговори за себе си и собствения си живот. Това не е книга, от която мога да ви кажа какво точно научих, това е книга, която промени в голяма степен мисленето ми. А повярвайте, това е най-ценното, на което може да ви научи една книга. Аз лично се научих да се радвам на малките неща от живота, да бъда по-разбираща околните и по-щастлива. :) Всеки един от нас ще се припознае в някой/някои от героите в разказите му. Книгата ще помогне и на вас да станете малко по-добри.

И от доста време си записвам в един тефтер разни извадки от книги и други неща, които съм прочела и са ме впечатлили, и искам сега да споделя няколко цитата от тази чудесна за мен книга:
"Знай, че и това ще мине."
""Ако това, което виждаш,
пасва "като по мярка" на истината,
която е изгодна за теб...
... не вярвай на очите си!"
"Ти си като този пръстен: рядък и скъп накит. И като него, можеш да бъдеш оценен само от истинския познавач. Защо си тръгнал да искаш от всеки да види истинската ти стойност?”
 "Добре ще е винаги, когато виждаш нещо у другия, което те дразни, да се сещаш, че то е най-малкото и в теб."
"Защото едно е да приемеш, а друго - да се примириш."
"За да полетиш, трябва да си готов да рискуваш."
"Ако искам да видя пеперуди, трябва да изтърпя две-три гъсеници."

Да се обичаме с отворени очи



Това е втората книга, която имам. Тук са засегнати темите за любивта и за взаимоотношенията на една двойка. Признавам си, че не ми допада толкова колкото първата. (А може би още не мога да я разбера.) Защото винаги когато чета някакви книги, свързани с връзката започвам да правя асоциации с моята връзка и... почти винаги рева без повод, само защото започвам да сравнявам НАС с ТЯХ. Много погрешен подход, признавам. Затова вече се старая да не чета книги, където има връзки.

Та тук идеята е когато сме в конфликт с партньора си да се опитаме да потърсим вината в нас, а не да критикуваме другия. Да спрем да идеализираме другия, а да приемем и харесаме неговото истинско Аз. И  да научим най-важното според мен: НЯМА ИДЕАЛНА ВРЪЗКА, НЯМА ПЕРФЕКТЕН ПАРТНЬОР.

Ето и кои цитати ми харесаха от тази книга:
"Любовта се изгражда между двама дуяи и е достатъчно единият да се противопостави, за да бъде разрушено постигнатото."
"Най-доброто, най-точно и жестоко огледало са отношенията с партньора: това е единствената връзка, в която отразени отблизо, се виждат моите най-лоши и най-добри черти."
"Да си влюбен означава да обичаш сходствата, а да обичаш - да се влюбиш в различията."
"Да те обичам със затворени очи
е като да те обичам сляпо.
Да те обичам гледайки те,
би било лудост...
Аз искам някой да ме обича лудо."

Приказки за размисъл

Приказки за приспиване на деца и събуждане на възрастни


Тази книга си я купих миналата година със списание Grazia. Много добра сделка. След като си купих комплекта легнах в леглото и я прочетох на един дъх. Както и при "Нека ти разкажа" тук всеки сам трябва да размисли над проблема и сам да стигне до рршението.

Любими цитати:
 "Когато някой човек умре,
обичаят ни е
да отворим тетрадката му
и дач съберем времето на неговата радост,
за да го запишем върху гроба му
защото това според нас е
единственото и истинско живяно време."
"Всеки възприема високите или ниските според собственото си положение в света, според ограниченията си, според навиците си, според желанията си, според нуждата си."
"Вече не можем да живеем без часовници."
"Да бъдеш щастлив - означава да изпитваш увереността, че си на правилния път."

От самоуважението до егоизма

Разговор между мен и теб


Тази книга ми е тематичен подарък от един много добър приятел, избрана от Крис. Според Крис аз съм егоист. Едно дете съм, няма как. Но тази книга потвърди моето мнение, че не е лошо да си егоист. За да преуспееш в живота малко или много трябва да си егоист и да отстояваш себе си и нуждите си. Както ще видите в един от цитатите по долу всеки един човек е центърът на своя свят. Няма как центърът на моя свят да е Иванчо, Марийка или някой друг. Малко ме дразни тази книга, защото има суха теория, все едно извадена от учебник.

Вдъхновяващите цитати от тази книга:
"Единственото, което наистина имаш, е онова, което не можеш да изгубиш при корабокрушение."
"Егоист е този, който преди да обича другите, обича себе си. И КАКВО ОТ ТОВА?"
"Аз съм аз, а ти си ти.
Не съм на този свят,
за да сбъдна очакванията ти,
и ти не си на този свят,
за да сбъднеш моите.
Защото ти си ти и аз съм аз."

Пътят на щастието


Тази книга я взех от библиотеката преди няколко дена и за един ден я прочетох. Тя е от серията Листа по пътя. Това е книга, която ме прави щастлива и ме кара усмивката да не слиза от лицето ми няколко минути след като съм прочела някоя интересна история. Но пак има някаква доза теория и сухи приказки. 

Любими цитати:
"Човечеството рано или късно ще разбере, че както се научаваме да се отказваме от някои храни, които са нездравословни за нас, така също трябва да се научим да се отказваме от някои емоции, които ни вредят."
"Това, което правя, наистина ли искам да го правя, или се опитвам да угодя на някого?"
"По трудно е да намериш някой, който е способен да се радва на това, на което ти се радваш, отколкото да срещнеш човек, който е в състояние да изпита болката, която ти изпитваш."
 "Да сме щастливи или не, зависи много повече от самите нас, отколкото от външните обстоятелства."
"1 - Не мога да бъда щастлив, ако  не осъзная необходимостта от активното ми участие във всичко, което ми се случва.
2 - Не мога да бъда щастлив, ако винаги се отказвам от пътя при първото препятствие.
3 - Не мога да бъда щастлив, ако търся убежище в невежеството на онези, които дори не искат да знаят, че не знаят."

Всички книги са леки и бързи за четене. За 2-3 часа без проблем бихте прочели една от книгите на Букай. Цените им варират между 10 и 15 лева. В Chitanka.info има няколко книги на Хорхе Букай. Хвърлете им едно око. Няма да съжалявате! ;)

Моят TOP 3 книги на Хорхе Букай:
  1. "Нека ти разкажа"
  2. "Приказки за размисъл"
  3. "Пътят на щастието"

Споделете с мен дали сте чели някоя от книгите на Букай. Харесва ли ви като автор?

P.S. дано не съм ви отегчила с този лееко дълъг пост. :)

Хубава седмица! ♥

Labels: